Paragrafen

G. Grondbeleid

Naar verwachting lopen de genoemde grondexploitaties in 2023 of later af (zie tabel verwacht verloop onderhanden werk bij het onderdeel actuele prognose grondexploitaties).

Beleidsmatige ontwikkelingen afgesloten restexploitatie Broekpolder
In het Beverwijkse deel van de Broekpolder rest nog de locatie in het zuidelijkste deel voor de realisatie van een praktijkschool. Dit plan vindt geen doorgang. Een woningbouwvereniging heeft voor deze locatie een woningbouwplan ontwikkeld en onderhandelt over de verwerving van deze locatie met de eigenaar. Aan de Beverwijkse kant van de Broekpolder het deel in Waterwijk, resteert de Herman Heijermanslaan; de verkoop van de woningen is in 2018 gestart. Financieel heeft dit voor de gemeente Heemskerk (en de gemeente Beverwijk) geen gevolgen.