Bedragen x € 1.000 | |||||
Totale kosten programmaonderdeel | Primaire | Wijzigingen 2019 | Begroting na | Jaarrekening 2019 | Begroting minus |
Lasten Economische zaken | 687 | 17 | 704 | 697 | 7 |
Baten Economische zaken | -454 | -34 | -488 | -404 | -84 |
Saldo | 233 | -17 | 215 | 293 | -77 |
Onderdeel | Voordeel | Nadeel | Inc/Struc. | |
---|---|---|---|---|
Beleidsadvisering economische zaken | 49 | Incidenteel | ||
Marktgelden | 8 | Incidenteel | ||
Pacht kermis | 21 | Structureel | ||
Overige kleine verschillen | -1 | |||
Totaal | 77 |
Beleidsadvisering economische zaken
Met betrekking tot een bate is een administratieve boeking niet correct doorgevoerd.
Marktgelden
Het zogenaamde sollicitatiemodel voor invulling door marktkooplieden is aangehouden. Als gevolg van dit model is de tijd tussen het vrijvallen en de ingebruikname van standplaatsen langer geweest. Dit heeft zich met name voorgedaan in de non-food branche.
Doordat hierdoor gemiddeld 8 standplaatsen langere tijd open zijn gebleven, zijn minder inkomsten uit marktgelden ontvangen.
Pacht kermis
Enerzijds is het een landelijke trend dat het aantal inschrijvingen van kermisattracties daalt. Anderzijds is sprake van inschrijvingen voor een lager bedrag. Over de gehele linie is de opbrengst van de kantzaken lager.