Programma's

Risico en kwantificering

Beheersmaatregel

Verslag

Tegenvallende ontwikkeling Algemene uitkering.

Categorie:
Financieel
€ 50.000,-   - € 700.000,-

De fluctuaties zijn beperkt gebleven en er was sprake van een licht stijgende tendens in de hoogte van de Algemene uitkering. In de Decembercirculaire wordt gezinspeeld op maatregelen om de fluctuaties in de toekomst te beperken.

De N.V. Huisvuilcentrale Noord-Holland (HVC) kan niet aan zijn betalingsverplichtingen voldoen waardoor de Gemeenschappelijke Regeling Afvalschap IJmond-Zaanstreek wordt aangesproken waarvan Heemskerk aandeelhouder is.

Categorie:
Financieel
€ 1.000.000,-  -  € 13.000.000

Gemeente Heemskerk ziet als aandeelhouder (via de AIJZ) toe op het risicoprofiel van de HVC.

De gemeente is in haar rol van aandeelhouder niet aangesproken.

Gemeente Heemskerk wordt als borg aangesproken van een lening die is verstrekt aan Heliomare ten behoeve van de onderwijs gerelateerde sportvoorzieningen van het K.J.C. aan De Velst te Heemskerk.

Categorie
Financieel:
€ 0,-  -  € 13.813.000,-

• Heliomare communiceert financiële rapportages en de jaarstukken actief naar de gemeente.
  • De gemeente heeft het eerste recht van hypotheek op het K.J.C. aan De Velst.

De gemeente is niet aangesproken als borg.

De Bank Nederlandse Gemeenten spreekt de gemeente aan als borg van leningen die zijn verstrekt aan Woonopmaat en/of Sint Agnes Woningstichting.

Categorie
Financieel:
€ 0,- -  € 1.600.000,-

De gemeente is niet aangesproken als borg.

ga terug